Obchodní podmínky / reklamační řád
Adresa pro zasílání reklamací a vracení zboží do 14ti dnů:
Miroslav Hošek Na Hůře 154 25101 Tehov
Obchodní podmínky / reklamační řád
Obchodní podmínky pro nákup v internetových obchodech provozovaných společností Stella Hošková, IČO : 75974312
Eshop Ruska88 platné od 1.1. 2014.
Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost Stella Hošková, Eshop Ruska88, se sídlem Praha 10, Ruská 88, IČO : 75974312 a kupujícího (kupující, spotřebitel - spotřebitelem se rozumí člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky a řídí se českým právem. Vztahy obchodními podmínkami níže neupravené se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů. Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.). Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti neodmítnete zasílání našich obchodních sdělení nebo neodvoláte svůj dříve udělený souhlas. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu.
Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.
Kupní smlouva
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím–spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“.
Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
V případě doručování písemností mezi účastníky se za doručovací adresu považují sídlo prodávajícího (viz adresa níže na stránce) a adresy kupujícího uvedené v objednávce.
Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní www.ruska88.cz nebo do vyprodání zásob v případě, že tento okamžik nastane dříve, než je tato skutečnost reflektována technickými prostředky zobrazování nabídky zboží v e-shopu.
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
Veškeré ceny v e-shopu uvedené jsou včetně DPH a všech dalších poplatků (recyklační a jiné poplatky) v českých korunách - Kč, kromě nákladů na doručení zboží.
Změna ceny v důsledku chybného zavedení do e-shopu vyhrazena. Dodávané hry (software) mohou být v libovolném regionu, který lze spustit na evropských modelech herních konzolí. Pokud není uvedeno v popisu zboží jinak, jsou nabízené hry ve verzi v anglickém jazyce.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Doprava a platba za zboží:
Zboží zasíláme pouze osobám starším 15 let v České Republice na běžné adresy (do ubytovacích zařízení, na P.O. Box nebo poste restante adresy zboží nezasíláme !) "balíkem do ruky" nebo doporučenou zásilkou České Pošty s.p.
Do zahraničí, včetně Slovenska zboží NEZASÍLÁME!
(JEDINĚ PO PŘEDCHOZÍ DOMLUVĚ A PLATBĚ PŘEDEM)
Odeslání - expedice (kterou potvrzujeme zasláním info e-mailu) proběhne ve lhůtě do 7 pracovních dnů od objednání. Pokud zboží nebude dostupné do 7 dnů, budeme vás po této lhůtě informovat mailem. V případě, že do dvou pracovních dnů po obdržení mailu s informací o expedování zboží od nás zboží nebude dodáno, je nutné abyste kontaktovali místní pobočku pošty s dotazem na číslo balíku - tuto informaci vám zasíláme automaticky v e-mailu potvrzujícím expedici zboží. Garanci dodání v určitém termínu nelze poskytnout - jde o přepravní služby poskytované třetí osobou.
Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, máte právo přístupu k osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, jakož i další práva stanovená v § 21 zákona 101/2000 Sb.o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění.
Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti neodmítnete zasílání našich obchodních sdělení nebo neodvoláte svůj dříve udělený souhlas. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu.
Dodání zboží a jeho kontrola
Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit cenu specifikovanou v objednávce. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval pro zjištění případného poškození zboží při přepravě nebo jeho úbytku v souvislosti s přepravou.
Pokud příjemce převezme zásilku od přepravce a následně zjistí, že zásilka byla poškozena při poštovní přepravě, nebo došlo k úbytku zboží při poštovní přepravě, bez zbytečných odkladů provede reklamaci u prodávajícího (adresu pro uplatnění reklamace najdete dole na stránce). V takovém případě se doporučuje předložení poštovní zásilky v tom stavu, v jakém byla dodána, nebo, není-li to možné, tento stav hodnověrně doložit.
Za tímto účelem prodávající doporučuje, aby kupující pro takto uplatňovanou reklamaci uschoval kompletní balení zásilky včetně všech výplňových materiálů, proti nárazových sáčků apod.
Doklady ke zboží - doklad obdrží kupující zároveň s dodávkou zboží.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
Storno objednávky a odstoupení od kupní smlouvy
U smluv uzavřených distančním způsobem může kupující odstoupit od uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující není povinen uvést důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro urychlení vyřízení je třeba v odstoupení uvést datum nákupu a číslo objednávky, číslo bankovního účtu a zvolený způsob vrácení zboží.
Kupujícímu se doporučuje spolu se zbožím vrátit také originál dokladu o jeho koupi (daňový doklad - paragon). Výrazně tím urychlí vrácení peněz.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku odpovídající ceně zboží a uhrazeným nákladům na dodání a to ve lhůtě do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo jinak dodat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (nikoliv dobírkou!) kompletní, nejlépe v původním obalu, nemělo by jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží.
Spotřebitel (kupující) v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží opotřebeno, poškozeno (byť jen částečně) porušením povinnosti kupujícího, může prodávající uplatnit na kupujícím nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že k plnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč. alkoholických nápojů), jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, porušil-li kupující jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.
Zákon stanoví výjimky, kdy není možné od smlouvy do 14 dnů odstoupit, ani když se jedná o smlouvu uzavřenou přes internet.
Nejde to, jestliže bylo zboží upraveno podle vašeho přání nebo přizpůsobeno vaší osobě. Jedná se o případy, kdy objednané zboží je jedinečné, typickým příkladem je tričko s vaší fotografií nebo nábytek s atypickými rozměry, který prodávající nemá v nabídce. Naopak, pokud vlastnosti zboží vybíráte z několika možností předem daných prodávajícím (vzorník, výběr z několika rozměrů apod.), nepůjde o danou výjimku a právo odstoupit vám náleží.
Další výjimku představuje zboží, které se rychle kazí (některé druhy potravin, řezané květiny).
Odstoupit do 14 dnů nelze ani v případě, kdy dodané zboží bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím. Tak tomu může být například, pokud již před malováním smícháte dodanou bílou pokojovou barvu s jiným odstínem.
U určité skupiny zboží není možné od smlouvy odstoupit, pokud jej rozbalíte a z hygienických či zdravotních důvodů jej není vhodné vracet, například zubní kartáček, kontaktní čočky, balené potraviny a podobně. Musí se však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání.
Když si přes internet objednáte zvukovou nebo obrazovou nahrávku či počítačový program na tzv. hmotném nosiči (CD, DVD, BR, USB flash disk a podobně), můžete uplatnit právo na odstoupení od smlouvy pouze do chvíle, než zboží vyjmete z originálního obalu.
Odstoupit od smlouvy do 14 dnů nelze, pokud si přes internet koupíte noviny, periodika nebo časopis. Jestliže však uzavřete smlouvu o předplatném, právo na odstoupení od smlouvy máte.
Zrušit smlouvu do 14 dnů nelze u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zvláštního zákona. Rovněž není možné odstoupení od smluv na dodávku zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu, k nimž může dojít i během 14 denní lhůty a které nezávisí na vůli podnikatele.
Kde je to upraveno: § 1837 zákona č. 89/2012 občanský zákoník
Storno objednávky ze strany dodavatele - dodavatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku (kupní smlouvu) nebo její část v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř, zjevně nízká cena zboží (např. o 70% nižší cena, než je pro tento druhy a typ zboží obvyklé), a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.
Reklamace, reklamační řád:
- Práva a povinností z vadného plnění
- Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do 24 měsíců od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu. U zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vady, pro které byla nižší cena sjednána. Popis vady je vždy vyznačen na daňovém dokladu.
- Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- bezplatné odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou vadu nebo čtvrtá pro různé vady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé po uplynutí záruční lhůty, vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení, nedodržení návodu k použití a také mj. v těchto případech:
- se zbožím bylo nakládáno v rozporu s účelem, ke kterému je určeno (všechny produkty k naší nabídce jsou určeny pouze pro domácí užití - zakázáno je zejména nepovolené komerční užití - v hernách atd., užívání větším množstvím uživatelů apod.)
- poškození vzniklá v důsledku nehody, běžného opotřebení, nedbalosti, zneužití, nesprávného užití (včetně a bez omezení na nesprávné používání produktu a/nebo v souladu s pokyny o správném používání a údržbě, nebo instalaci nebo používání způsobem, který se vymyká aplikovatelným místním technickým nebo bezpečnostním normám)
- zboží je úmyslně či neúmyslně poškozeno v důsledku nesprávné obsluhy, v důsledku teplotních vlivů, vody, vlhka, prašnosti, kolísání síťového napětí, elektrického výboje, vyšší moci, požárem, záplavami nebo jinými přírodními katastrofami aj.
- vady zboží vzniklé mechanickým poškozením, např. při transportu kupujícím, nárazem, pádem, nešetrným užíváním aj.
- jsou porušeny, odstraněny nebo pozměněny výrobní, bezpečnostní a záruční plomby, štítky, příp. jiné ochranné prvky zabraňující otevření či rozebrání věci, nebo zabezpečující jednoznačnou identifikaci zboží nebo byly provedeny opravy či jiné zásahy uskutečněné osobami, které předem písemně neschválil prodejce zařízení
- zboží bylo poškozeno v důsledku nadměrného zatěžování nebo používání v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
- do konzole byl nahrán neoriginální firmware/systém či jiný výrobcem neschválený software, případně bylo provedeno neautorizované snížení verze firmware/systému či byly provedeny prodejcem neschválené změny produktu z jakéhokoliv důvodu a bez ohledu na jejich správnost
- reklamace v případě, kdy došlo k materiálnímu porušení licence na systémový software
- při používání s periferními zařízeními neschválenými výrobcem nebo prodejcem zařízení, ke kterému tyto periférie byly připojeny (včetně a bez omezení na zařízení na vylepšení her, adaptéry a zdroje napájení)
- vady způsobené virovou infekcí
- kupující chce reklamovat stav, který je běžnou vlastností produktu danou použitou výrobní technologií - např. menší počet (4 a méně) vadných pixelů na LCD displeji herních konzolí je dle vyjádření výrobce běžnou vlastností výrobku a nejde o vadu výrobku
Adresu pro uplatnění reklamace (zasláním doporučenou zásilkou nebo balíkem Českou Poštou, případně osobně) zboží zakoupeného přes internetové stránky www.ruska88.cz najdete dole na této stránce.
Pokud chcete vyřízení reklamace urychlit, doporučujeme vám nejprve nás kontaktovat na mailu ruska88@seznam.cz s podrobným popisem závady. V případě, že vámi reklamované zboží lze opravit v autorizovaném servisu, sdělíme vám jeho adresu, na kterou zboží k reklamaci přímo zašlete. Tímto postupem zrychlíte vyřízení vaší reklamace nejméně o jeden týden. Další velkou výhodou mohou být služby servisu, který je v některých případech schopen zařídit bezplatné vyzvednutí zboží přímo u vás doma či v práci a následně vám ho také opravené doručit.). Nezapomeňte také přiložit písemný podrobný popis závady a vaše kontaktní údaje - jméno, příjmení, adresu, e-mail, popř. telefonní číslo. Při zasílání zboží k reklamaci je nezbytné odeslat kompletní obsah balení (např. v případě závady nabíjení neposílat jen nabíječku, ale také samotný přístroj), aby bylo možno řádně identifikovat příčinu závady. Zásilku pojistěte na odpovídající částku podle hodnoty zboží zasílaného k reklamaci a zboží zabalte tak, aby bylo vyloučeno jeho poškození při přepravě (za případnou ztrátu či poškození zásilky během přepravy neneseme zodpovědnost).
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od dodání zboží prodávajícímu (viz adresa dole na stránce). Zboží dodané k reklamaci by mělo být čisté a kompletní.
Prodávající bezodkladně potvrdí kupujícímu přijetí reklamace pomocí e-mailu nebo SMS zprávy datum přijetí reklamace, její obsah a požadovaný způsob jejího vyřízení. Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
V případě zjevně neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani dodavatel nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou zjevně bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv).
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Ekologická likvidace elektrických a elektronických zařízení:
Žádné elektro zařízení zakoupené v tomto e-shopu nesmí být na konci životního cyklu umístěno do směsného komunálního odpadu, ale musí být odloženo na místo k tomu určené. Vysloužilé elektro zařízení můžete v takovém případě odevzdat bezplatně na některém z veřejných sběrných míst. Případně máte také možnost takové elekro zařízení zaslat na naši adresu (najdete dole na této stránce). Ekologická likvidace všech elektro zařízení zde prodávaných je zajištěna v rámci kolektivního systému RETELA.
Informace o bateriích a akumulátorech dle § 31d zákona o odpadech
Proč baterie do koše nepatří ?
Použité baterie a akumulátory, nesprávně vyhazované s běžným odpadem, mohou vážně narušit životní prostředí. Po čase se z nich uvolňují škodlivé látky, zejména tzv. těžké kovy, které mohou znečistit půdu nebo spodní a povrchové vody a mají prokazatelně škodlivý vliv na lidské zdraví. Recyklací kovových látek obsažených v bateriích lze dosáhnout významných energetických a materiálových úspor primárních surovin.
Kam s použitými bateriemi ?
Použité baterie nebo akumulátory můžete bezplatně odevzdávat na mnoha místech, která jsou označena jako „místa zpětného odběru“ společností RETELA a ECOBAT. Jsou to zejména prodejny elektrospotřebičů, supermarkety a hypermarkety, obchodní hobby centra, sběrné dvory nebo mobilní sběrny nebezpečných odpadů v městech a obcích. Seznam veřejně přístupných míst zpětného odběru najdete na www.retela.cz a www.ecobat.cz.
Všechny odevzdané baterie jsou tříděny podle elektrochemických typů a předávány do recyklačních zařízení, kde jsou z nich ověřenými technologickými postupy získávány zejména kovy, jako např. olovo, nikl, zinek, mangan, kadmium, kobalt a další.
Co znamená symbol přeškrtnuté popelnice?
Tento symbol můžete najít přímo na bateriích, jejich obalech nebo na elektro zařízeních, která baterie nebo akumulátory obsahují. Tento symbol vyjadřuje, že baterie nepatří do odpadkového koše, popelnice ani kontejneru s komunálním odpadem. Vyhazování baterií do sběrných nádob určených pro komunální odpad nebo do volné přírody je přísně zakázáno.
Pokud jste konečnými uživateli námi dodávaných baterií, můžete je po použití odevzdávat:
- na kterémkoliv veřejném místě zpětného odběru pokud je vaše roční spotřeba menší než 20 kg (seznam veřejných míst zpětného odběru je zveřejněn na www.ecobat.cz),
- prodejci (adresu pro osobní odevzdání nebo pro odevzdání zasláním poštou použitých baterií najdete dole na této stránce pod titulkem "Provozovatel e-shopu:")
- přímo společnosti ECOBAT s.r.o. pokud je Vaše roční spotřeba větší než 20 kg (pro uzavření bezplatné smlouvy prosím kontaktujte provozní oddělení společnosti ECOBAT s.r.o.).
Prohlášení, ochrana osobních údajů
Registrací nebo objednáním zboží na www.ruska88.cz vyjadřujete svůj souhlas s tím, aby vámi uvedené osobní údaje byly shromažďovány. Ve smyslu §11 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů jste informováni o tom, že provozovatel tohoto e-shopu, shromažďuje a zpracovává o vaší osobě informace uvedené v registraci nebo objednávce a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro účely vedení uživatelského účtu a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem dodavatele na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení dodavatelem na elektronickou adresu kupujícího.
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
V případě porušení povinností provozovatele máte zaručena i další práva ve smyslu §21 zákona č. 101/2000 Sb. Souhlas se zpracováním osobních údajů můžete kdykoliv odvolat - doporučujeme písemně (doporučeným dopisem) na adresu provozovatele. V takovém případě bude vaše registrace zrušena a veškeré vaše osobní informace zničeny.
Objednávky namátkově ověřujeme po telefonu a pokud bude zjištěno neuvedení čísla telefonu pro ověření osobních údajů, uvedení cizího tel. čísla, nebo tel. čísla na němž je opakovaně kupující nekontaktní, potom bude vaše registrace zrušena, objednávka stornována a veškeré zadané údaje vymazány z naší evidence.
Zásady ochrany osobních údajů při využití remarketingu
Pro internetovou propagaci jsou kromě jiného využívány také reklamní sdělení zacílená dle minulého chování či některých demografických údajů návštěvníků e-shopu. Díky tomu se můžete setkat s našimi reklamami i na jiných serverech, které navštívíte. K tomu je používána cookie třetí strany systému DoubleClick. Reklamy, které Vám zobrazí, jsou optimalizovány na základě Vašich předchozích návštěv a zobrazených webových stránek tohoto e-shopu. Své předvolby zobrazování reklam Google nebo jejich zákaz si můžete sami nastavit ve správci nastavení reklam.
Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní řešení sporů probíhá prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce.
Záloha na zboží
V případě, že je kupujícím objednáno speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není na skladě, nebo množství zboží, které není obvyklé, může být ze strany prodávajícího požadována úhrada zálohy. Prodávající se zavazuje o požadavku zálohové platby informovat kupujícího neprodleně.
Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy a umožňují spotřebiteli jejich archivaci a reprodukci. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
Žádná z uvedených doporučení nemají vliv na možnosti a práva spotřebitele vyplývající z Občanského zákoníku a zákona O ochraně spotřebitele v platném znění.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §1826 odst. 1 občanského zákoníku.
Adresa pro zasílání reklamací : Miroslav Hošek Na Hůře 154 25101 Tehov